Hvad spil kan lære dig

Hvad spil kan lære dig

Vær social 🙂

Kender du de der videospil, forældre hævder vil lave børns hjerner til grød? Tja, det viser sig faktisk – og det er måske ikke lige noget, du skal fortælle ungerne – at der måske ikke ligefrem er hold i denne frygt.

Hvad er spil baseret indlæring?

Hvad er spil baseret indlæring Spil baseret indlæring (Game Based Learning eller GBL) er en type spil, der har definerede indlæringsresultater. Generelt er spil baseret indlæring designet til at holde en balance mellem emnet og spillet og spillerens evne til at fastholde og anvende dette emne i det virkelige liv.

Inden for et effektivt spil-baseret indlæringsmiljø, arbejder vi hen imod et mål, vælger handlinger og oplever konsekvenserne af disse handlinger undervejs. Vi begår fejl i en risikofri sammenhæng, og ved at eksperimentere, lærer og praktiserer vi aktivt den rigtige måde at gøre tingene på. Dette holder os overordentligt engagerede i at indøve adfærd og tankeprocesser, vi nemt kan overføre fra et simuleret miljø til det virkelige liv.

College finder at virtual reality, spil er den rette måde at lære på

Fra Etiopien, hvor et forskningsprojekt resulterede i, at børn lærte at læse og tale engelsk, til Colorado, hvor politi og brandvæsen og ambulanceflyvningshold køre simuleringer for at måle effektiviteten af ​​deres responsprotokoller, er det, at spille videospil, i stigende grad krediteret med at forbedre uddannelsesresultater.

Den tekniske betegnelse for bevægelsen er intens spil-baseret indlæring, eller Immersive Game Based Learning (IGBL). Community College of Aurora, som virtuelt har sprunget bygninger i luften, begravet de døde og balanceret på katastrofens rand – alle i den videregående uddannelses navn – er på forkant med indsatsen.

“Det handler om ikke bare at stå med en tegnetavle og lave forelæsninger for de studerende,” siger Colorado Community College Systems præsident Nancy McCallin. “Dette er en mulighed for at udvikle nye studieordninger. Der er energi og innovation og en chance for de studerende til at lære kritisk tænkning, som de kan bruge i den virkelige verden.”

Hvad spil kan lære dig

Fortalerne hævder, at nogle visse typiske spilkvaliteter, herunder problemløsning, er, hvad pædagoger stræber efter. Der er også en teori om, at hvis de studerende er engageret i et spil, selv inden for væggene på et klasseværelse, vil de sandsynligvis være mere accepterende over for de pædagogiske ting, der følger med.

Ifølge CCCS undersøgelser fortaget i de seneste to år, synes studerende, der tager IGBL klasser, mere engagerede og gladere. 69% af de studerende sagde, at de var mere tilfredse med disse klasser end med de traditionelle, og 85% gav højere karakterer til deres instruktører.

Medlemmer af lærerstaben, der underviser i klasserne bedømte deres oplevelse lige så positivt.

Af CCCS’ ca. 10.000 klasser eller deromkring på tværs af systemet er kun 34 IGBL kurser. Der er også spørgsmålet om omkostninger: Det tog omkring $3 millioner i startkapital fra CCCS’ bestyrelse at iværksætte initiativet.

I en bygning på CCA’s Lowry campus, er der mange simulerede områder – et multirumshus, en bar, en udendørs cafe, endda en ambulance, hvor eleverne kan øve sig i at behandle traumeofre eller reagere på en begivenhed.

Et af de seneste tilføjelser er en simuleret retssal, komplet med en siddepladser til juryen. “Law and Order: EDU” vil blive afholdt af Margaret Uchner, CCA’s juridiske studie program koordinator og en tidligere vice-distriktsadvokat i Douglas amt.

“Der er en stor forskel mellem at sætte de studerende i en slags realistisk miljø versus at være i et klasseværelse,” sagde hun. “Hvis du bruger et skrivebord til din jury eller som dommer bænk, er det bare ikke befordrende for at have følelsen af​​, hvordan det virkelig er.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *